Polinesiar irletako herri-kulturetan, pertsonek egiten zituzten akatsak gaixotasunen eragileak zirela uste zen, jainkoen animoak ernegatzen zituztelako. Hoponopono, esan nahi du, hawaiieraz, higiene mentala bezalako zerbait. Uharte hartako bertakoek familia-batzarrak egiten zituzten, non harremanak hitzen, eztabaidaren, aitorpenaren, ordainaren, damuaren, besteekiko ulermen zintzoaren, barkamenaren eta, azken batean, maitasunaren bidez bideratzen eta orekatzen baitziren. Eta horretatik dator, hain zuzen ere, antzezlan hau. Paloma eta Pilar Ayahuasca probatzera erretiro espiritual batera doazen bi ahizpa dira. Gure protagonistek, tragikomedia gisa, mahai gainean jarriko dituzte beren beldur, blokeo eta zauri sakonenak.
En las culturas populares de las islas polinesias, se tenía la creencia de que los errores que cometían las personas, eran los causantes de las enfermedades, puesto que enervaban los ánimos de los dioses.
Hoponopono, significa, en hawaiano, algo así como higiene mental. Los nativos de esta isla, realizaban asambleas familiares donde las relaciones se encauzaban y equilibraban a través de las palabras, la discusión, la confesión, la compensación, el arrepentimiento, la comprensión sincera hacia los demás, el perdón y, en definitiva, el amor.
Y de esto, precisamente, va esta obra de teatro. Paloma y Pilar son dos hermanas que van a un retiro espiritual para probar Ayahuasca. “El tercer Ojo de Bruneta” será el escenario idóneo , donde nuestras protagonistas, a modo de tragicomedia, pondrán sobre la mesa sus miedos, bloqueos y heridas más profundas.
GÉNERO:
Tragicomedia
Duración: 1h
FICHA ARTÍSTICA:
PROTAGONISTAS:
PALOMA (Marta Candial)
PILAR (Ainhoa Cilveti)
REPARTO:
BRUNETA (Juncal Arizcuren)
ROY (Sven Przemyslowski)
FICHA TÉCNICA:
Guión: Cristina Torres
Dirección: Cristina Torres
Escenografía: Amagoia Suárez y Cristina Torres
Técnico de Luces: Amagoia Suárez
Técnico de sonido: Ainhoa Montes
Vestuario: Anabasa Kultur Elkartea
Diseño y Marketing: Ainhoa Cilveti
Producción: Anabasa Kultur Elkartea